Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Käyttäjätili

Tässä ohjeessa opit löytämään API-avaimen ja yrityksen UUID:n, hallitsemaan omia asetuksiasi, vaihtamaan salasanasi, muokkaamaan pääkäyttäjäasetuksia sekä lisäämään uusia käyttäjiä Maventa-tilille.



Käyttäjän API-avain ja yrityksen UUID

Käyttäjän API-avaimella ja yrityksen UUID-tunnisteella yhdistetään Maventa ja laskutusohjelmisto toisiinsa. Kysy oman ohjelmistosi asiakastuelta tarvittaessa lisäohjeita mihin avaimet syötetään.

Yrityksen UUID-tunniste on tarpeellinen ainoastaan silloin, kun käyttäjätunnuksellasi on oikeus useampaan Maventa-tiliin. 

API-avain ja UUID Maventassa:

  1. Kirjaudu Maventaan: Mene kirjautumissivulle ja kirjaudu sisään.
  2. Etsi API-avain ja UUID: Valitse Asetukset > Yrityksen asetukset > Yrityksen tiedot.

Käyttäjän omat asetukset

  1. Siirry omiin asetuksiin:
    1. Valitse nimesi alta valikosta Omat asetukset
    2. Tai valitse yläpalkista Asetukset > Omat asetukset > Tiedot
  2. Muokkaa tietojasi: Voit muuttaa etu- ja sukunimesi sekä puhelinnumerosi.
  3. Hallitse ilmoituksia:
    1. Valitse "Estä Maventan sisällä välitettyjen verkkolaskujen ilmoitukset", jos haluat estää lähetetyistä myyntilaskuista tulevat ilmoitukset (esim. laskun tilan muutokset".
    2. Valitse "Estä kaikki sähköpostiviestit", jos haluat poistaa käytöstä myös saapuneista ostolaskuista tulevat ilmoitukset.

      Virheeseen jääneistä laskuista lähetetään aina ilmoitukset, vaikka osa viesteistä estetään. 

Salasanan vaihto

  1. Salasanan vaihto: Avaa Vaihda salasana -osio ja seuraa ohjeita nykyisen ja uuden salasanan syöttämiseksi. Kun vaatimukset täyttyvät, päivitä salasanasi.
  2. Kirjaudu uudelleen: Vaihdon jälkeen sinut kirjataan ulos, ja sinun tulee kirjautua sisään uudella salasanalla.

Pääkäyttäjän hallinta ja vaihtaminen 

Tilin pääkäyttäjät voivat hallinnoida (lisätä, poistaa, muokata) muita käyttäjiä Maventa-tililtä. Tilillä on oltava aina yksi pääkäyttäjä.

  1. Pääkäyttäjän muuttaminen: Lisää uusi pääkäyttäjä ja poista vanha tarvittaessa kohdasta Asetukset > Yrityksen asetukset > Käyttäjät.
  2. API-avaimen tarkistus: Varmista, että laskutusohjelman API-avain täsmää jonkun tilille jäävän käyttäjän avaimen kanssa. Jos poistat sen käyttäjän, jonka API-avain on syötetty laskutusohjelmaan, katkeaa laskutusyhteys Maventan ja laskutusohjelman välillä. Luo ensin uusi käyttäjä, syötä uuden käyttäjän API-avain laskutusohjelmaan vanhan avaimen tilalle ja poista vasta tämän jälkeen vanha käyttäjä. 

Käyttäjätunnuksen sähköpostiosoitteen vaihtaminen

Vaihda sähköpostiosoitetta: Kirjaudu sisään, klikkaa Asetukset > Omat Asetukset > Kirjautumistiedot. Klikkaa linkkiä: "Voit muokata salasanaasi ja kaksivaiheista kirjautumistasi täältä". Muokkaa sähköpostiosoitetta ja seuraa vahvistusprosessia.
 
Sähköpostiosoitteen päivittämisen jälkeen pääset kirjautumaan Maventaan uudella sähköpostiosoitteella ja salasana sekä kaksivaiheisen tunnistautumisen asetukset pysyvät ennallaan.
 

Jos haluat vaihtaa Maventaan liitetyn tunnuksen sähköpostiosoitteen jo olemassa olevaan Connect-käyttäjään, tai jos sinulla ei ole enää pääsyä vanhaan sähköpostiosoitteeseesi, ota yhteyttä Maventan asiakaspalveluun.


Uuden käyttäjän lisääminen

Jokaisella käyttäjällä tulee olla oma henkilökohtainen käyttäjätunnus sekä omalle tietokoneelle tai puhelimelle asennettava käyttäjäkohtainen autentikaattorisovellus. Uuden käyttäjän voi lisätä vain tilin pääkäyttäjä (admin).

  1. Uuden käyttäjän lisääminen: Kirjaudu sisään, valitse Yrityksen asetukset > Käyttäjät > Lisää käyttäjä. Käyttäjälle lähetetään ilmoitus aktivointilinkin kanssa, ja linkkiä klikkaamalla käyttäjä voi aktivoida tilinsä ja siirtyä kirjautumaan Maventaan.
  2. Lisäys useammalle tilille: Kirjaudu sisään, valitse Yrityksen asetukset > Käyttäjät > Lisää käyttäjä > Lisää yrityksiä.
    • Tässä näkymässä näet luettelon yrityksistä, joissa sinulla on admin-oikeudet. Voit päättää, annatko uudelle käyttäjälle admin- tai user-tason käyttöoikeudet.
    • Admin-oikeudet uudelle käyttäjälle kaikille hallinnoimillesi tileille: Valitse "Kaikki Admin" ja luo uusi käyttäjä valitsemalla "Luo". Uusi käyttäjä saattaa jo olla rekisteröitynyt Maventaan, mutta jos ei ole, hänelle lähetetään aktivointilinkki sähköpostiin. Linkkiä klikkaamalla käyttäjä voi aktivoida tilinsä, kirjautua Maventaan ja määrittää itselleen kaksivaiheisen tunnistautumisen.


Tilillä olevien pääkäyttäjien osoitteet eivät ole käytössä

Ole yhteydessä Maventan asiakaspalveluun ja kerro minkä käyttäjän haluat tilille lisättävän. Pyynnön tulee tulla yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselta henkilöltä. Tarkistamme aina pyytäjän nimenkirjoitusoikeuden sekä hänelle lähetetään Visma Sign-sähköinen allekirjoituslomake asiaan liittyen.