Maventa Reskontravahti -käyttöönotto: Näin otat maksuvalvonnan käyttöön
Digitalisaation aikakaudella Maventa Reskontravahti tuo yrityksesi maksuvalvonnan uudelle ammattimaiselle tasolle. Tässä blogipostauksessa käydään läpi askel askeleelta, miten voit ottaa tämän palvelun käyttöön Maventa-tililtäsi.
Aktivoi Maventa reskontravahti seuraavilla askeleilla ja tuo yrityksesi saatavien hallinta sekä maksuvalvonta ammattimaiselle tasolle – ilman lisämaksuja ja monimutkaisia prosesseja.
1. Kirjautuminen ja valinta
- Kirjaudu sisään: Aloita prosessi kirjautumalla Maventan käyttäjätilillesi osoitteessa maventa.fi.
- Navigoi: Valikon kautta siirry kohtaan Reskontravahti -> Yleiset asetukset.
2. Tietojen syöttäminen
Täytä lomakkeelle pyydetyt tiedot yrityksestäsi:
- Yrityksen tiedot: Anna kaikki pyydetyt tiedot, jotka liittyvät yritykseesi. Tämä sisältää yksityiskohtaiset tiedot kuten yrityksen nimen, y-tunnuksen ja osoitetiedot.
3. KYC-prosessin läpikäynti
- Netvisor KYC-palvelussa: Viimeistele käyttöönotto noudattamalla linkkiä Netvisor KYC -palveluun ja täyttämällä tietopyyntölomake.
- Sopimusehtojen hyväksyminen: Samalla hyväksyt palvelun sopimusehdot. Tämä vaihe edellyttää henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta henkilöllisyyden todistamiseksi.
4. Rahanpesulain mukaiset vaatimukset
- Asiakkaan tunteminen: Visma Amili Oy:n on rahanpesulain mukaisesti varmistettava, että he tuntevat asiakkaansa.
- Valtuudet: Varmista, että tietopyyntöön vastaavalla henkilöllä on oikeus toimia yrityksen puolesta.
5. Laskujen ja maksutiedot
- Pankkitilin tiedot: Ilmoita yrityksesi pankkitilin tiedot, jotta Visma Amili Oy voi suorittaa tilitykset.
- Siirtolauseketiedot: Täytä yrityksesi yhteystiedot, jotka lisätään kaikkiin reskontravahdin kautta kulkeviin laskuihin.
6. Yhteystietojen ja laskutustietojen täyttäminen
- Yhteystiedot: Kirjaa henkilön tiedot, johon Visma Amili Oy voi tarvittaessa olla yhteydessä.
- Laskutustiedot: Anna tarvittavat tiedot mahdollisia palvelumaksuja varten.
Kun kaikki tiedot on annettu ja KYC-prosessi on suoritettu, palvelu aktivoituu 1-2 päivän sisällä. Mikäli aktivointia ei viimeistellä viikon kuluessa, Visma Amili muistuttaa asiasta sähköpostitse.
Aktivoimalla palvelun hyväksyt samalla Visma Amilin käyttäjäehdot sekä palveluhinnaston. Näin varmistat, että kaikki yrityksesi laskut hallinnoidaan asiakasvarovasti ja ammattimaisesti Reskontravahdin kautta.
Mikäli tarvitse apua palvelun aktivoinnissa, olethan yhteydessä asiakastukeemme.